Selecteer een pagina

Jouw organisatie verhuurt machines zoals aggregaten, pompen, HVAC of bouwmachines.

Xeelas heeft een Retour App ontwikkeld, die zich puur focust op het stukje terughalen. Wij zien dat de meeste winst te behalen is in dit proces. In combinatie met Xeelas IoT is het mogelijk om tot wel 25% lagere operationele kosten te krijgen.

De huidige manier van terughalen

Momenteel gaat het terughalen meestal als volgt.

De klant laat weten dat hij het materieel niet meer nodig heeft. De werkbon wordt gemaakt, de route uitgewerkt en de chauffeur gaat op pad.

Ook al is er gebeld, wil het niet zeggen dat de machine retour kan; vaak is er niemand op locatie, de machine staat nog helemaal ingebouwd of de mannen die de machine gebruiken weten van niks en hebben hem nog nodig. Helaas komt dit nog vaak voor en komt er er pas achter als het bonnetje weer wordt ingeleverd.

Het grootste probleem is echter dat de bonnenstroom traag is. Welke machines komen er de komende paar dagen terug en wat moet eraan gebeuren om ze weer inzetbaar te krijgen? Om de inzetbaarheid van de vloot te verhogen in de piek periodes, is het real time beschikbaar hebben van deze informatie essentieel. Daarom is onze Retour App een aanwinst.

De Retour App van Xeelas

Onze Retour App heeft vier expliciete voordelen.

1) De chauffeur heeft altijd en overal toegang tot de actuele planning, want met onze Retour App kunnen route planningen op afstand worden bewerkt.

2) Klantenafhandeling gebeurt realtime. Hierdoor vinden er geen vertragingen meer plaats bij de verwerking van de klantgegevens; de binnendienst hoeft niet meer te wachten op de bonnetjes en eindafrekeningen kunnen na terugname van het materieel direct worden verzonden.

3) Jouw logistieke operatie krijgt een enorme boost. Door de realtime informatie weet jij precies welke machine wanneer terugkomt en of deze 200 of 500 uur onderhoud nodig heeft. Zo is de werkplaats altijd goed geïnformeerd én kunnen zij ervoor zorgen dat de machines zo snel mogelijk weer inzetbaar zijn – een tijdswinst die kan oplopen tot wel 24 uur.

4) Up-to-date informatie op de juiste plek. De Retour app is te koppelen met elk ERP systeem. Op deze manier hoeft alles maar op 1 plek te worden ingevoerd en is de informatie uit het veld direct zichtbaar voor jouw medewerkers.

Terughalen met de Retour App

De Retour App is gemaakt voor en door praktijkmensen; er zit geen functie te veel of te weinig in. Hierdoor kan een ieder aan de slag met deze app. Zo gemakkelijk is het:

  • In de app staan lijstjes van machines die afgehaald moeten worden.
  • Per klant kan de chauffeur afvinken wat hij daadwerkelijk meeneemt of als het een vergeefse rit was.
  • De chauffeur kan alle machines en toebehoren aanvinken. Mocht er schade zijn, dan kunnen hier foto’s van worden gemaakt en direct op afstand worden beoordeeld.
  • Als we het combineren met de Xeelas monitoring oplossingen, dan staat alle informatie van de machines, zoals de urenstand en het verbruikte brandstof, er al in.
  • Net als bij de UPS kan de klant digitaal tekenen.

Het mooie van realtime werken is dat jouw logistieke afdeling direct de stand van zaken weet, op kantoor kunnen zij direct de eindafrekening sturen en jouw organisatie kan, in combinatie met Xeelas IoT, tot wel 25% besparen op de logistieke kosten.

Verhuurt jouw organisatie machines en wil jij graag het terughalen digitaliseren? Neem dan contact met ons op voor een demonstratie van de Xeelas Retour App.