Cases

Dixi Sanitary services BV

Dick Klaassen

nov 5, 2020 | Cases

Probleemstelling

Dixi is marktleider op het gebied van tijdelijke sanitaire oplossingen in Nederland voor de bouwbranche, op evenementen, recreatie, markten en feesten. Ze hebben een vloot materieel die onder andere bestaat uit mobiele toiletten, mobiele douches, toiletcabines, toiletwagens en mobiele badkamers. Daarnaast leveren ze schoonmaakdiensten voor mobiel materieel van derden zoals plantsoendiensten, bouwbedrijven en sociale werkplaatsen.  Dixi heeft opdrachtgevers waarvan de schaftwagens, die Dixi schoon moet houden, bijna dagelijks verplaatsen. Dat is voor hun chauffeurs lastig want die krijgen ‘s morgens een opdracht met een adres mee en wanneer ze aankomen kan de wagen alweer weg zijn. 

Dixi had in bijna 25% van de schoonmaakopdrachten een probleem met het lokaliseren van de betreffende schaftkeet. Dit kosten de chauffeurs tijd en uiteindelijk resulteerde dit in extra kosten waardoor de winstgevendheid in het gedrang kwam. 

Onze oplossing

Xeelas leverde een robuuste tracker die buiten op de schaftketen kon worden gemonteerd. De oplossing moest bestand zijn tegen de omstandigherden waarin deze wagens worden gebruikt. In de bouw moet materieel tegen een stootje kunnen en zelfs vandalisme is een reëel risico. 

Het systeem dat Xeelas beschikbaar stelde voor Dixi was inclusief het Xeelas Portaal. Dit zorgde ervoor dat de planners van Dixi niet meer handmatig de locaties van de keten in hoefde te voeren. Nu krijgen ze een realtime locatie uit het systeem en kunnen met de planningstool de volgorde van de schoon te maken objecten eenvoudig aanpassen en klaarzetten voor de chauffeurs. 

Het resultaat

Het resultaat onder de streep was minder tijd en kilometers verspild aan het zoeken naar keten. Uiteindelijk betekende dit in een hogere winstgevendheid voor deze dienstverlening en tevreden klanten die gebruik konden maken van een mooie schone schaftkeet.  

“Wij zijn erg tevreden over de samenwerking met Xeelas. Het belangrijkste hierin is voor ons de tijd en energie die ze steken in het luisteren naar onze behoeftes.”

Rene Schreuder, directeur Dixi Nederland